Kalistenika czyli praca z obciążeniem własnego ciała

Kalistenika czyli praca z obciążeniem własnego ciała

Do wykonywania ćwiczeń fizycznych wcale nie jest potrzebne dodatkowe obciążenie w postaci sztang czy hantli. Przeciwnie – można trenować, wykorzystując do tego obciążenie własnego ciała. Okazuje się, że taki trening daje rezultaty porównywalne z treningiem siłowym.

Poprawa zwinności i koordynacji ruchowej poprzez kalistenikę

trener personalny krakówSą trenerzy personalni, którzy mają w swojej ofercie prowadzenie zajęć z obciążeniem ciała. Taki rodzaj treningu nazywany jest też kalisteniką. Masa ciała wykorzystywana jest tutaj jako główne narzędzie ćwiczeń. Dzięki temu w sposób progresywny można rozwijać, kształtować swoją siłę, wytrzymałość. Do tego treningi kalisteniczne przyczyniają się do poprawy zwinności i koordynacji ruchowej. W czasie treningów poprawie ulega również kondycja ćwiczącego. Dobry trener personalny kraków może poprawić trening kalisteniczny. Taki trening może odbywać się zarówno na siłowni jak i w plenerze. W wielu miastach powstają obecnie przestrzenie, place do tzw. street workoutu. Na placu znajdują się drabinki, drążki, liny i wiele innych elementów, na których można ćwiczyć. Certyfikowani trenerzy zajmują się pokazywaniem odpowiednich ćwiczeń, korygowaniem ćwiczących oraz motywowaniem. W treningu kalistenicznym motywacja jest bardzo ważna. Trening ten łączy ze sobą elementy treningu siłowego oraz akrobatycznego. Taki trening nie należy do najłatwiejszych, ale przynosi wiele korzyści. Dzięki treningom kalistenicznym ćwiczący ma większą świadomość własnego ciała.

Ciało staje się szybsze, sprawniejsze. Jeden trening trwa zazwyczaj godzinę. Treningi personalne można wykupować pojedynczo lub w pakietach (kilka, kilkanaście treningów w miesiącu itd.). Warto zdecydować się na taką formę treningu, by poczuć się lepiej, zdrowiej. Trening kalisteniczny zawiera w sobie elementy rozciągające ciało.

Close Menu